We hadden al de nodige kennis van het gebied doordat we in een eerder stadium al betrokken waren bij de sloop van de voormalige woonwijk en de opbouw van de huidige wijk. Door goede samenwerking en opgedane ervaringen uit het verleden is besloten om de herinrichting van de Meteorenweg en de Kometenstraat in bouwteamverband samen met de gemeente Purmerend op te pakken.
De recente ontwikkelingen (nieuwbouw) in de wijk vragen om een herinrichting van de aansluitende openbare ruimte. De reconstructie van ondergrondse infrastructuur is in een eerder stadium al uitgevoerd. Wat rest is het ontwerp en uitvoering van de maaiveldinrichting. Voor de maaiveldinrichting is een voorontwerp (VO) opgesteld door de gemeente Purmerend. In verband met beperkte capaciteit op het interne ingenieursbureau van de gemeente is aan Markus BV gevraagd het ontwerp verder uit te werken tot een definitief ontwerp (DO) met de intentie om samen op te trekken tot en met de realisatie van het werk. Het opstellen van het ontwerp is door Markus samen uitgevoerd met intern ingenieursbureau BodemPlan.
Objecten:
Ondanks de beperkingen door de corona-maatregelen wisten we elkaar (digitaal) goed te vinden. Mede hierdoor is er in korte tijd een ontwerp tot stand gekomen waar iedereen achter stond. Door de gezamenlijk, integrale aanpak van de ontwerpfase is er een robuust ontwerp tot stand gekomen. Deze aanpak kenmerkte zich voornamelijk door onderstaande items.
Het ontwerp vormde samen met de omgevingsaspecten de basis voor het BIM-model. Vanuit het BIM-model kan er over de afdelingen heen eenvoudig worden gecommuniceerd over o.a. faseringen, hoeveelheden, raakvlakken omgeving. Voornamelijk de aansluithoogtes van bestaande dorpels zijn erg belangrijk geweest in het werk, om deze op juiste wijze mee te nemen in het ontwerp is ervoor gekozen om deze extra in te meten en in kaart te brengen.
velden met * zijn verplicht
Heeft u een vraag of wilt u contact met één van onze medewerkers? U kunt ons natuurlijk altijd bellen, mailen of het contactformulier invullen.
Wilt u meer weten over ons materieel of de verhuur van ons materieel voor tijdelijke voorzieningen? Neemt u dan contact op met onze coördinator materieeldienst, Ferry Lörinc.
Heeft u een vraag of wilt u contact met één van onze medewerkers? U kunt ons natuurlijk altijd bellen, mailen of het contactformulier invullen.
Wilt u meer weten over ons materieel of de verhuur van ons materieel voor tijdelijke voorzieningen? Neemt u dan contact op met onze coördinator materieeldienst, Ferry Lörinc.
velden met * zijn verplicht
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |